Det er foreningens overordnede mål at kunne levere en bredbåndsforbindelse til alle medlemmer med tæt på 50 Megabit hastighed i både upload og download.
Der er dog nogle husstande, hvor signalet bliver forstyrret af bakker, bygninger eller træer, så det er umuligt for vores signal at nå frem med fuld styrke. Selv med den noget nedsatte hastighed i disse tilfælde, vil der stadig blive leveret tilfredsstillende forbindelse.
Du kan altid få fat i en lokal tekniker, hvis du henvender dig til foreningens support.
Send en e-mail til support@ma-net.dk eller ring i supportens telefontid.
Ved opsigelse har vi et varsel på en måned, så send os en email i god tid.
Du får herefter besked om, hvordan du skal forholde dig.
Det udleverede udstyr tilhører foreningen. Det du har betalt for er administration og konfigurering.
Ja, så længe du ikke flytter væk fra foreningens sendeområde.
Det vil dog være nødvendigt at omprogrammere din modtager, så kontakt os i forbindelse med flytningen.
Selv om du har installeret et antivirusprogram, vil det aldrig give fuld sikkerhed, da der kan vise sig nye svagheder, som udnyttes i ondartet øjemed. Derfor anbefaler foreningen, at du engang imellem laver en ekstra online scanning.
Foreningen er ansvarlig for at sikre nettet til vores mange kunder. Derfor kan vi komme ud for, at det bliver nødvendigt for os lukke forbindelsen til enkelte medlemmer, hvis et medlems computer er inficeret og er med til at sænke hastigheden for andre brugere på nettet. Skulle der blive lukket for dig, vil du få besked.
Du kan hente en online scanner her: www.f-secure.com/Safe
Følg blot vejledningen på skærmen.
Hvis du kan tilgå internettet f.eks. via din telefon, så kontroller på www.ma-net.dk om der er nyt om driftsstatus.
Oftest er det medlemmernes egen router, der laver problemer, så prøv først følgende:
Genstart din router (afbryd strømmen til routeren 20 – 25 sek og tænd igen)
Undersøg, om strømforsyningen til din modtager (Nano) på huset er tændt. En grøn plet eller blåhvid streg skal lyse. Genstart evt. også din modtager
Kan du se lamperne på din modtager uden for huset, skal der helst være lys i mindst 3 – 4 af dem
Undersøg, om alle ledninger sidder fast stikkene
Har du stadig ikke internet, er du velkommen til at sende en email eller ringe til support
Det er ofte egen router, der laver problemer, så prøv først følgende fremgangsmåde:
Genstart din router (afbryd strømmen til routeren 20 – 25 sek og tænd igen)
Undersøg, om din modtager (Nano) på huset sidder fast og stadig har helt frit sigte til sendepunktet. Hvis modtageren ikke sidder fast kan den være drejet i blæsevejr eller der kan være opvokset beplantning, der forhindrer det frie sigte. Genstart evt. også din modtager
Kan du se lamperne på din modtager uden for huset, skal der helst være lys i mindst 3 – 4 af dem
Princippet i foreningen er jo, at vi alle deles om den samme fiberforbindelse. I perioder kan der mærkes spidsbelastning med nedsat hastighed, hvis mange brugere benytter nettet samtidigt og/eller nogle brugere benytter nettet til særligt tunge opgaver.
Foreningens teknikere holder løbende øje med netforbindelsens kvalitet og vil arbejde på at sikre en tilfredsstillende hastighed til alle.
Det er vigtigt at foreningen modtager besked, hvis du igennem en periode oplever dårlig netforbindelse.